fredag 15. januar 2010

Oppfinnelse (5)

I fjor vår lanserte jeg en rekke oppfinnelser som ingen meg bekjent til nå har funnet opp - men responsen var overraskende laber fra mine tre sporadiske lesere. Men nytt år betyr nye muligheter, så jeg prøver igjen:

Den aller beste kuren mot trege tendenser i gastrointestinaltraktus (magen og omegn) er statlig kantinekaffe. Mitt forslag er derfor at slikt brygg kan selges som legemiddel eller kosttilskudd på apotek og i butikker. Hvorfor gnage på seige svisker eller drikke rare meieriting som KANSKJE virker når kantinekaffe virker momentant?

Mange har erfart dette, så jeg legger ikke (bare) egne erfaringer til grunn. I min personlige statsetat er kaffen så slående at bedriftslegen advarer mot den (helt sant). Han sier det bor rare organismer i traktesystemene, og at disse kan gjøre underverker.

Har noen noen gang sett en forstoppet statsansatt? Trodde ikke det, nei. Det enkle er ofte det beste.

2 kommentarer:

Smykkas sa...

Fantastisk ide, men for å drysse litt salt i såret, så vil du nok få problemer med legemiddelindustrien. Men private anbefalinger er du i din fulle rett til.

Jeg legger deg til i blogglisten min og følger deg videre. Strever selv med å skaffe meg flere lesere, så nå kan vi hjelpe hverandre.

Ha en flott dag.

Bergljot sa...

Takk;-) Får holde meg til gråmarkedet da - eller selge på nettet?

Fin blogg du har. Flotte smykker!