fredag 3. mai 2013

Bondetuppeanger

Jeg burde nok gått for en twopiece. Og så burde jeg muligens gått for en større størrelse. Kanskje det ikke blir så bra med dame, 44 år m/ begynnende blomkållår i kondomdress.

Jammen bra at jeg gikk for svart, i det minste - og ikke den svarteoghvite med snirkeldekor over puppene.

Og har man egentlig noe på en racingsykkel å gjøre når man er eneforsørger for en haug med mindreårige barn? Dårlig nattesyn har jeg også. Og skjeve hornhinner. Og tidvis vonde knær.

Kanskje burde jeg bare mimre om the glory days; om turneliv i Europa, banekjøring, lugubre treff med burning, stripperske og kvelerslange. Om kjekke folk og et godt miljø (jeg var en 99 %-er).

De dumme tingene husker jeg heldigvis ikke så godt. Fartsbota fra 1998, for eksempel. Eller er mine tre krasj - ett i Italia, ett på Sola og ett i Stavanger sentrum med ørtenhundreogseksti tilskuere (hinsides flaut).

Skinnvesten. Med ryggmerke og snøring i sidene. For ordens skyld - vesten ble terminert for årevis siden. Bergljot kommer ikke til å gjenoppstå i vest. Eller, nå er jeg vel blitt så fornuftig at det kan tenkes at jeg ifører meg refleksvest, hva vet vel jeg.

Jeg må handle kjedespray. Og hansker. Og så må jeg se om jeg fortsatt behersker kontrastyring. Dette blir travelt, kjenner jeg.

Og det verste er at det sikkert kommer til å forsinke prosessen med å få pusset, vasket, spraklet og malt den der hekkans køysenga som nok kommer til å blomstre i garasjen lenge ennå. Usj.

13 kommentarer:

paaskeharen sa...

Hadde du vært mann, hadde man kalt det panikkalder. Men det er din fest. Og din sykkel (hvis du ikke må dele den, riktignok).

frk. Figenschou sa...

i oktober er det operasjon dagsverk! Da kan du leie inn noen Dagsverk til å ta seg av den der løyesenga. Du har sikkert noen ungdommer i familien som gladelig tar oppdraget.

frk. Figenschou sa...

haha løyesenga. Køyesenga

Bergljot sa...

Kan man ha panikkalder flere ganger? Trodde jeg var ferdig med den. Kanskje det bare er overgangsalderen? Minner om hva reven sa da han ble flådd; alt er en overgang! Men ikke i løyesenga, dah!

Madame Mim sa...

En får lære litt av hvert når en leser blogger...
Se til å få malt den køyesenga fortere enn svint så kan du få hansker av meg. Pent brukt. Ryggskinna kan du og få igjen.

Bergljot sa...

Er det du som har den? Takker ja til både hansker og skinne.

Shy sa...

Hey! Du er ikkje for gammal, ikkje eg heller eigentleg…
Litt panikkalder er berre bra, då får ein ting gjort.
Go for it girl!

Osloskånskan sa...

Det eneste jeg kan komme på som må være en ulempe med onepiece er at det ikke går å ha en overaktiv blære.

Anonym sa...

Tena Lady :) Say no More ;)

Anonym sa...

Det skal gå så bra at. Har da gjennomført "knipen"!

MM sa...

"Dårlig nattesyn har jeg også. Og skjeve hornhinner. Og tidvis vonde knær." Høres skummelt kjent ut. Og hva skjedde med meg sist jeg bega meg ut på en sykkel? Jeg endte opp med ødelagt leddbånd i venstre tommel, det var i november, og den er fortsatt en pest og en plage. Jeg brukte hjelm en gang eller to, men kondomdress, det hadde jeg aldri.

Kjedespray er et fantastisk konsept. Jeg skal kjøpe meg det og spraye midt i ansiktet på folk som kjeder meg. Ikke så få, egentlig. Men jeg vedder på at det vil funke.

Anonym sa...

Se å få tent på den køyesenga, kom deg på sykkelen i skinndressen og la det stå til :-) kjøp noen nye senger på IKEA , det koster ikke all verden, og du trenger ikke nevne det for Steffen :-0
Hilsen gro som synes du er dødsrå!!!!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jeg har aldri skjønt greia med sykkel så jeg heller mot panikkalder. Men så lenge du ikke har mini olaskjørt med frynsete kanter under den dressen...og dyp utringa singlet og bleka permanenthår, så.