fredag 28. mai 2010

Rapport fra glasshuset


Utrolig irriterende, er det. Her bygger man seg et hus med store vinduer for riktig å kunne nyte utsikten (bildet), og så ser man så mye mer! Mer enn man ønsker, altså.

Nei, vi har ikke gjenboere, vi ser ikke så mye til naboene når de er inne i husene sine. Det er mulig de drikker, slåss eller er transpersoner på privaten - men det er i såfall utenfor vårt synsfelt.

Problemet er det de gjør utenfor husene sine. Tror dere de sitter fint i hagene sine og drikker ettermiddagste? Eller spiller bocca? Neida. De ligger langflate med rumpene i været og luker. Eller planter stauder. Eller oljer eller beiser eller murer eller spyler innkjørselen eller fluene vet hva.

De jobber og jobber, og jeg kan ikke unngå å se det. Vi har flittige naboer på alle kanter, og hos oss skjer det... ikke så mye. Jeg kjenner at jeg også vil ha plen. Jeg vil ha en fin mur, og kanskje noen busker, og kanskje til og med et blomsterbed. Jeg vil ha belegningsstein og et fint gjerde mot naboen.

Huset mitt er fint, jeg synes jo det, men det har det litt stusselig rundt seg. Foran er det bare grus og bak er det bare jord. Siden det skal komme enda mer jord, kan vi ikke plante plen.

Jeg vet at det kan være sosialt belastende å ha slaurer med vanskjøttede hager i nabolaget. Men det er jaggu meg ganske belastende å være disse slaurene også.

Så det så.

7 kommentarer:

juni sa...

Hehe:) Kjenner meg veldig igjen, bare det at jeg har ingen intensjon om forbedring.

Når naboene ligger med rumpa i været og luker rømmer jeg ned i fluktstolen på verandaen med laptop på fanget.

Hilsen nabolagets slaure som klipper gresset og that's it.

Madame Mim sa...

Jeg synes du har selve drømmetomta! Stein og fjell.
Plant noen blomstrende vintergrønne busker i den lille jordhaugen som dere har, plant i potter og ikke bry deg om naboene.. Det er kjekt i bedene tidlig på sommeren, men når du har vært ute på reis noen uker ,og ugresset har fått tid til å posisjonere seg, se da er det ikke morsomt lenger. Da kikker naboen over til deg , og tenker ; å så fint og ryddig det er hos dem da....

Unknown sa...

Nyt den andre utsikten du! Skit i naboane!
Plutselig ein dag vinner du i lotto eller noe, og da kan du ansette gartner, så kan naboene bare stå der med rumpa i været...

hh sa...

Nei til flittige naboer! Blir jo helt svett av å se på den. Kos deg heller med den fantastiske utsikten, for den var virkelig fin!

Osloskånskan sa...

Jepp, jag vet.

Fru Lindstad (tidl.Lindmussen) sa...

Å hvor jeg kjenner meg igjen. Vi fikk nye naboer for 2 år siden som har totalt bygd om huset, lagt ny hage og plantet den helt perfekt! Skulle tro den skulle være med i ett eller annet hage magasin den hagen... Også ser de så fordømt lykkelige ut de som jobber i hagen. Side om side og hviler seg med bok og rødvin og blir knallbrune uten å sole seg!
Ja - missunerlig ... mmmm....
Men så har de ikke små barn heller da.. Bare seg selv om 50 % jobber!
En vakker dag - om mange år og store barn og litt mer penger - kanskje vår hage også ser sånn ut.... We'll see...
Fantastisk utsikt dere har forresten - og koselig blogg!
Fin helg til deg og lykke til med de fordømte flittige naboene!

Bergljot sa...

Hei Tonemor, og takk for koselig kommentar;-) Utsikten er bra - men gjett om vi har vind! Og salt på vinduene!! Men det er vel prisen...