fredag 28. september 2012

Nøkkelhulltips

Jeg trenger ikke de der nøkkelhullgreiene, for jeg vet - instinktivt - hva som er best for meg. Og så er det så lett som en plett å nøkkelhullifisere mat og drikke rett før inntak:

Case 1: Campari med juice er mye sunnere enn campari uten juice. Blant annet (eller kanskje bare) fordi man kan krysse av en av de "fem til dagen" i en håndvending. Skal man virkelig ta seg ut, kan man godt gå for to units, synes jeg.

Case 2: Grandis med ruccola er vesentlig sunnere enn grandis uten ruccola. Ingen av delene er spesielt godt, det er så, men jeg står fram og bekjenner at det forekommer at den store familiegreia serveres i det bergljotske hjem. Unntaksvis. I forigårs i kombinasjon med campari og juice før leggetid, faktisk, men da var Bergljot alene i lokalet.

Nam.

5 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Herlig å ha deg tilbake, Fjase-B! Jeg blir så glad når jeg treffer på andre som drikker Campari med en dose "5 om dagen".

Grandis med grønt har jeg ikke testa, takk for tips.

Bergljot sa...

Jeg tror du og jeg kunne fått det ganske morsomt med ei bøtte campari og noe juice. Det trodde Trine B også:-)

Karen sa...

Jeg er tilhenger av å kombinere dietter. Det beste fra to verdner, lissom. Jeg bruker f.eks. mye smør og bacon og sånt i kombinasjon med f.eks. disse nøkkelhulltipsene du presenterer. Tar du et glass vin til Grandisen, så har du jo enda en av de fem.

Janet sa...

Pluss på en bit mørk sjokolade så er vi vel oppe i fem og jeg er med.

Anonym sa...

...mørk sjokolade m ingefær blir seks! Bergljot