mandag 30. januar 2017

Jeg har fått synet igjen (thank you, Specsavers)

Det gikk som det måtte gå. Synstesten hos Specsavers holdt ikke vann, og jeg kom ut med brillebestilling. Jeg vet nå hvor dårlig det egentlig har stått til de siste åra. Plutselig ser jeg som en hauk, både på nært hold og på avstand. Mellomsikten tror jeg ikke at har vært så verst.

I grunnen er det hyggelig å kunne lese uten å myse, og det er fint å kunne lese skiltene før i det øyeblikket jeg kjører forbi dem. Nå kan jeg håndarbeide også, i grunnen er det ikke måte på.

Jeg kunne kanskje ha gått for mer spektakulære innfatninger, nå ser jeg ut som om jeg stemmer KrF. Men det viktigste er vel at man ser. På ordentlig. Sukk.

Dersom du er i tvil om at glanstida virkelig er forbi, på ordentlig, kan det være en ide å se deg i speilet med lesebriller på. Du vil ikke tvile etterpå - for å si det sånn...

Lille speil på veggen der... etc.

Ingen kommentarer: