onsdag 9. mars 2016

Suring og grining hjelper, men uvisst mot hva

De siste par dagene har jeg vært Kunden Fra Helvete. Det er ulikt meg, som aldri klager på service eller pruter eller gjør noe som helst som kan påføre omgivelsene mine ubehag (unntaket er i nære forhenværende relasjoner).

Men altså. Jeg har begynt å sende sure eposter og gi anmeldelser på ratingnettsteder. Det er virkelig fint å få ut forbannelsen sin, usensurert, merker jeg. Det er nok kun et spørsmål om tid før Bergljotta gjenoppstår som nettroll.

Først ble jeg sinna på Sector Alarm og OBOS. De har frekkhet nok til å sende meg inkassovarsel, og det uten å ha sendt purring på regningene først. Nå vil sikkert noen påstå at det er mitt ansvar å betale regningene mine i tide, men jeg har skiftet bank, og noen av avtalegiroene har tydeligvis ikke fulgt med på ferden.

Jeg har sendt en velartikuert gneldremail der jeg uttrykker min bestyrtelse over kundebehandlingen, jeg antyder til og med at jeg vurderer å si opp alarmen. Litt verre er det å si opp kundeforholdet til OBOS, så der har jeg ikke giddet å ta grep. Siden Sector ikke har latt høre fra seg ennå, antar jeg at de har krisemøte på direktørnivå etter den knusende kritikken.

Ja. Og så er jeg sur på Easypark. Det er et sånn selskap som gjør at du kan betale parkeringa di med mobilen. Så lite som jeg er ute og parkerer utenfor min egen innkjørsel, har jeg ikke hatt behov for noe sånt. Men nylig var jeg seint ute til et kurs, og da passet det supert at korttjenesten på parkeringsautomaten ikke virket. I panikk for å komme for seint ringte jeg Easypark, og de opprettet et abonnement til meg over telefonen mens jeg var i farta.

De sendte noe info på mail etterpå, som jeg ikke leste - ble likevel forbløffet over regningen jeg fikk etter den ene parkeringen min. Selve parkeringen kostet 110 kroner, men de hadde lagt på 60 kroner i månedsavgifter og diverse. Det synes jeg de kunne sagt da jeg ringte dem.

Sur mail, dårlig rating. De har svart på ratingen, og vil at jeg skal ringe for å "ordne opp". Jeg kan ikke se at det er så mye å ordne opp i, all den tid de påstår at de ALLTID informerer om prisene når de får nye kunder. I mitt tilfelle er ikke det sant.

Blæh. Sinte-Bergljot er i farta. Hvem vet hva som blir det neste. Ønsker alle ei fortsatt fin uke - og forresten har jeg solgt bilen. Det er i det minste bra.