fredag 4. desember 2015

Pollyanna venter på Synne

I natt kommer ekstremværet Synne til meg og alle andre som skulle befinne seg på Vestlandet. Hun skal være av det fuktige slaget, trolig kommer det 10-15 centimeter regn på 30 timer. Hey ho! Nå gjelder det å finne fram sydvest, slagstøvler og øsekar, for dette skal bli festlig.

Siden alt annet er kjipt, så tar jeg Pollyanna-tilnærmingen - Synne gir meg en god unnskyldning til å
være inne
  • drikke rødvin
  • fyre i ovnen
  • legge meg tidlig (eller seint, om det passer meg bedre)
  • stå opp seint
  • skrive julekort
  • vaske og rydde
  • bake pepperkaker
  • være med ungene
  • se på vintersport på tv
  • forberede London-tur
Se det, det blir ikke så dumt likevel.

God helg!

2 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Har du skrevet julekort? Tipper det ble mest rødvin og wordfeud, jeg.

Bergljot sa...

Jeg har skrevet ti julkort. Og spilt wordfeud og pimpet vin.