tirsdag 22. november 2016

Det hjelper ikke å vake

Jeg hadde valgvake for meg selv da amerikanerne skulle velge seg ny president. Da jeg la meg ved 02-tiden så alt lyst ut, Hillary så ut til å vinne Florida - og jeg takket høyere makter for at de hadde tatt til vett på andre sida av Atlanteren.

Sånn ble det jo ikke. Uten at vi trenger å rippe opp i det.

I går så jeg på sjakksendinga på NRK. Magnus i VM, vet dere. Høydramatisk. Jeg verken kan sjakk eller skjønner sjakk, men liker godt rammene rundt. Jeg har litt problemer med å forklare hva som egentlig fenger - det bare er sånn.

Magnus så ut til å kunne klare remisen en stund. Det er jo det han driver med nå for tida - uavgjortkamper. Så jeg la meg med trua og håpet i behold - og våknet til nyheten om at han hadde surra det til for seg. Og, for å toppe det hele, nekta å snakke med pressen.

Konklusjon: Det har ingenting for seg å sitte oppe og vake - iallfall ikke om man legger seg prematurt. Ingenting er så ille at det ikke kan bli verre.

Så vet dere det.

Ingen kommentarer: