onsdag 18. mai 2016

Bergljot er nok ingen opinionsleder, nei. Glanstida er forbi.

Helt ærlig, jeg plaprer tidvis her inne for min egen del, fordi det er morsomt å skrive. Men jeg må innrømme at det var morsommere før, når jeg vitterlig og beviselig hadde en og annen leser. Vi var en gjeng som leste hverandres innlegg, diskuterte og kommenterte. Kanskje ikke akkurat filosofi, eldre krigshistorie eller kjernefysikk - men hverdagslige småmorsomheter.

Nå pludrer jeg stort sett for og om meg selv, tror jeg. Innholdet er like lavtersklet som før, med unntak av at jeg ikke lenger har en ombloggbar gemal. Han som er faset ut kan jeg ikke skrive om, og erstatteren har ikke de kvalitetene som skal til for å bli stjerne i en vindskeiv mammablogg.

Ungene må også få litt fred nå som noen vet hvem jeg er, og nå som de til stadighet er på nettet selv. Det skal vel noe til at de dumper oppi mor si, men likevel :-)

Elisabeth inne i veien, som er yngre enn meg og som tydeligvis catcher trender innen sosiale medier hurtigere, har lært meg at det nå er Insta som er greia. Instagram. Jeg har i det lengste unngått å tatt dette innover meg, men i mangel på oppmerksomhet her inne (ha ha) tok jeg nylig grep: Nå har jeg konto, og over 40 (!) følgere. Bildene er ikke særlig bedre enn den litterære kvaliteten på denne bloggen, men tro ikke at jeg lar meg stoppe!

Det eneste jeg kan love er at jeg neppe kommer til å legge ut bilder av interiøret mitt, kakene mine eller meg selv i kort shorts i soloppgangen etter en halvmaraton før frokost. Ikke fordi jeg ikke respekterer de som holder på med sånt, for all del - men fordi det ikke er slikt å ta bilde av rundt meg.

Nå ja. Ingen lesere på bloggen, og bare en håndfull følgere som gir meg likes på bildene. Det er bare å innse at glanstida er forbi, og at jeg heller ikke i år kommer til å bli invitert til Vixen Blog Awards som Norges fremste blogger innenfor noen som helst kategori.

Jeg får trøste meg med at jeg tross alt har vært nominert i en mammabloggkonkurranse, to år på rad. Det var tider, det!



14 kommentarer:

Rødhette sa...

Øøøøy! JEG følger deg jo, jeg! Leser alle innlegg du skriver, også. Jeg er bare utrolig dårlig til å kommentere andres innlegg. Det har vel med den lille responsen jeg får på egne innlegg, antar jeg. :) Hva heter du på Instagram, da?

frk. Figenschou sa...

Jeg svimer også rundt i bloggosfæren fortsatt. Du er notert, altså.

Anonym sa...

Jeg leser :-) men er veldig dårlig på å kommentere. Kommentering er så 2015 lixom ;-) Men jeg synes fortsatt du skriver morsomt da!
Gro

May-Britt sa...

Leser jeg også, men faktisk første gang jeg kommenterer. Og blogg har jeg ikke (lengre). Håper du fortsetter å skrive, for du skriver morsomt og interessant.

Bergljot sa...

Å dere er så utrolig greie! Nå fikk jeg selvtilliten tilbake. På instagram er jeg bentebergoy69 :-)

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums sa...

Nå angrer jeg veldig på at jeg ikke har kommentert flittig her , for jeg leser og liker det du skriver!! Og nå følger jeg deg på insta!

Bergljot sa...

...og jeg deg :-)

Siri sa...

Ingen leser hos meg heller... men jeg leser hos deg! Litt bloggtørke om dagen, mye av det jeg tenker på er litt for nær og privat. Blir sånn med mann og barn med utfordringer. Og mamma klemt midt inni der et sted.
Men plutselig en dag, vettu ;-)

ritasc sa...

Du skulle bare visst! Alle de gangene jeg har sjekket ut blogger for å hinne ut om du har skrevet noe nytt og morsomt. Følger deg på insta og☺

ritasc sa...

Du skulle bare visst! Alle de gangene jeg har sjekket ut blogger for å hinne ut om du har skrevet noe nytt og morsomt. Følger deg på insta og☺

Unknown sa...

Jeg leser, og er såååå glad for at du endelig er tilbake :)
Har aldri hatt blogg jeg da, og tar sikkert for mange bilder av kaker etter din smak, men jeg prøver å følge deg på Insta allikevel ;)

Anonym sa...

Å så rørende! Jeg ELSKER kaker. Men er dessverre dårlig til å bake dem. Derfor ingen bilder.

Anonym sa...

Og jeg har OFTE vært innom i bloggpausen din for å sjekke om evt oppdateringer. Og ble glad da du fikk gnisten tilbake. Og nå skal jeg lete deg opp på insta. :-)

Anonym sa...

Jeg er også en trofast leser. Syns du skriver både bra og morsom. Ikke er jeg flink til å kommentere, og ikke har jeg blogg selv, men jeg leser altså! Og er innom stadig og sjekekr etter nye innlegg :)